Brad Smith, nr 48 Copraya.com Chevrolet Recap: Talladega
”Det var med tunga hjärtan som vi lämnade Metro Detroit Detroit-området i Michigan den senaste onsdagen för att påbörja vår Talladega-resa 2019. Talladega Superspeedway är banan där James Hylton Sr och James ‘Tweet’ Hylton Jr.s legendariska tävlingsresa plötsligt avslutades förra året. Det är också ett spår som jag personligen har lyft ut två gånger.
Vårt mål att komma in i loppet var enkelt: vi HAR slutat tävlingen i ett stycke, komma in så många varv som möjligt och hoppas att det skulle översätta till en anständig finish. Det var planen för att vi måste öka vår totala varvtal och vi behöver desperat tid för att komma tillbaka till att sortera vårt kortspårsprogram innan vi åker till Nashville om fem dagar.
Tävlings strategi
Vi tillbringade mycket tid på att göra små men nödvändiga tweaks till bilen på torsdagen, eller ‘Inspection Day’ för att göra den mer konkurrenskraftig. Det lönade sig eftersom vi lyckades få hem en topp 25 i General Tire Pole-kval. Besättningen och tålamodet för besättningen uppskattades mycket eftersom vi hade många förändringar att göra.
Den gröna flaggan vinkade när Alabama-solen började lägga sig bakom de massiva Talladega-stativerna framför vem vi älskar mest: våra lojala ARCA-fans! Mycket tidigt i loppet kopplade vi oss till D.L. Wilson i ett tvåbils drag och vi sprang med hans 11 mesta loppet. Det är en av ARCA Menards Champ Andy Hillenburgs bilar 1995 så jag var bekväm att följa honom. Andy har varit en god vän i oss i flera år och vår superspeedway-bil var faktiskt i hans butik som han arbetade på innan Daytona, så jag kände att vi var i bra sällskap ur ett samarbetspartnersperspektiv. Den första halvan av loppet var ganska mycket försiktighetsfritt tills vårt första (och snabba) pitstopp. Vi drog av från en enda bränslestopp, med särskilt tack till Carlos Leon som aldrig hade drivit en ARCA-bil, men hanterat den felfritt.
mästerskap racing
Den andra halvan av loppet hade några varningar, men vi fortsatte att följa nr 11 tills tävlingens sista varv. Vi avslutade General Tire 200 utan skador på bilen och med en respektabel 16: e plats. Särskilt tack till våra sponsorer, Copraya.com och HIE Publishing, för deras stöd. Och särskilt tack till min frivilliga besättning för deras enorma ansträngning. De drivs av passion och det var tydligt i helgen.
När jag tittar tillbaka på helgen tror jag att James och Tweet ler ner och vägledde oss så att säga, och jag är övertygad om att vi gjorde dem stolta över våra ansträngningar från # 48-teamet! Med leenden i ansikten laddade vår nära nitgrupp upp och gick tillbaka norrut för att rulla vår superspeedway-bil från trailern och ersätta den med vår kortspårbil för den halv mila ikoniska Fairgrounds Speedway i Nashville och Music City 200! Vi lämnar det här evenemanget med bilen i ett stycke efter att ha kört hela loppet och några fler goda nyheter: vi är för närvarande femte i ARCA Menards seriepoäng (vår första gång någonsin)!
Theme by The WP Club . Proudly powered by WordPress